El creixement tecnològic comporta l’augment de la demanda i del consum d’energia i matèries primeres.
S’ha d’estudiar la manera d’augmentar el desenvolupament sense esgotar els recursos naturals i l’energia no renovable.
Fins a quin punt es pot mantenir indefinidament l’augment de la producció i del consum d’energia?
És possible que s’arribin a esgotar les matèries primeres utilitzades en els processos de producció?
L’energia
La producció d’energia a partir de combustibles fòssils és limitada. El petroli, el gas natural i el carbó s’esgotaran en menys de cent anys. Per altra banda, l’energia obtinguda a partir dels processos de fissió nuclear està condicionada pel problema de l’emmagatzematge de residus radioactius i per la perillositat de les radiacions.

Gairebé tota l’energia elèctrica del món s’obté a partir dels processos anteriors. En canvi, l’energia obtinguda a partir de aigua o el vent està molt limitada a les condicions mediambientals i no sembla que tingui molt de futur, perquè a les empreses no els hi sortiria rentable.
Avui dia només disposem de dues fonts energètiques amb futur clar:
L’energia solar: Convertida en energia fotovoltaica, tot i que no genera una quantitat d’energia prou gran comparada amb la de les centrals tèrmiques i de fissió.
L’energia nuclear de fusió: És una font d’energia molt potent i que no genera residus radioactius. Tot i això, encara està en fase experimental i presenta problemes tecnològics.
EL CONSUM ACTUAL D’ENERGIA SERÀ INSOSTENIBLE D’AQUÍ A POC TEMPS LLEVAT QUE S’UTILITZIN NOVES FONTS ENERGÈTIQUES
Les matèries primeres
El problema recau principalment en les d’origen mineral. En alguns dels casos és molt probable que la font s’esgoti, mentre que altres és poc probable, però tot i així, és un problema molt greu, perquè els actuals sistemes d’explotació de recursos naturals qüestionen la sostenibilitat del creixement tecnològic.
S’ha d’estudiar la manera d’augmentar el desenvolupament sense esgotar els recursos naturals i l’energia no renovable.
Fins a quin punt es pot mantenir indefinidament l’augment de la producció i del consum d’energia?
És possible que s’arribin a esgotar les matèries primeres utilitzades en els processos de producció?
L’energia
La producció d’energia a partir de combustibles fòssils és limitada. El petroli, el gas natural i el carbó s’esgotaran en menys de cent anys. Per altra banda, l’energia obtinguda a partir dels processos de fissió nuclear està condicionada pel problema de l’emmagatzematge de residus radioactius i per la perillositat de les radiacions.

Gairebé tota l’energia elèctrica del món s’obté a partir dels processos anteriors. En canvi, l’energia obtinguda a partir de aigua o el vent està molt limitada a les condicions mediambientals i no sembla que tingui molt de futur, perquè a les empreses no els hi sortiria rentable.
Avui dia només disposem de dues fonts energètiques amb futur clar:
L’energia solar: Convertida en energia fotovoltaica, tot i que no genera una quantitat d’energia prou gran comparada amb la de les centrals tèrmiques i de fissió.
L’energia nuclear de fusió: És una font d’energia molt potent i que no genera residus radioactius. Tot i això, encara està en fase experimental i presenta problemes tecnològics.
EL CONSUM ACTUAL D’ENERGIA SERÀ INSOSTENIBLE D’AQUÍ A POC TEMPS LLEVAT QUE S’UTILITZIN NOVES FONTS ENERGÈTIQUES
Les matèries primeres
El problema recau principalment en les d’origen mineral. En alguns dels casos és molt probable que la font s’esgoti, mentre que altres és poc probable, però tot i així, és un problema molt greu, perquè els actuals sistemes d’explotació de recursos naturals qüestionen la sostenibilitat del creixement tecnològic.
0 comentarios:
Publicar un comentario